18 Kasım 2016 Cuma

Bayat Ekmekten Kahvaltılık Ekmekler Tarifim



Resimde Gördüğünüz Bir Bütün Bayat Ekmek..
Hafta sonu eşim evde yoktu kardeşim ve kızımla kahvaltı edicektik ama gün içinde işimde çoktu pratik olmalıydım açıkcası canımda farklı bişeyler çekiyordu galiba :)
Mutfağa girdiğimde bayatlayan ekmeği gördüm ve aklıma bir aralar internette gördüğüm bu görüntü aklıma geldi o an evde ne varsa onu kullanarak yaptım. Aşağıda Tamamen Kendi Yaptığım şekilde anlatacağım siz ekleme/çıkarma yapabilirsiniz tabiki tamamen damak tadınıza göz zevginize kalmış..


Malzemeler : 
*1 Bayat Ekmek
*1 Yumurta
*İnce Kalıp Beyaz Peynir
*Göz Kararı Kaşar Peynir Rendesi
*Bir Kaç Baharat ( Nane, Tuz, Pulbiber vs)
*Biraz Süt yada yoğurt suyu ( Kıvamı çok akışkan olmayacak ama çok ta lapa gibi olmasın istedim ben ekmeklerin üstünde dursun yeter)
*Tereyağı
*Üst Malzeme İçin ben Sucuk Kullandım ama Domates,Biber vs Kullanılabilir.

Yapılışı : 
Ekmeği İnce Dilimler Halinde Keselim ve Üzerine Tereyağı Sürelim
Bu sırada fırını 180 derece ısınmaya bırakalım
Ayrı bir kapta yumurta ve baharatları karıştırın 
Karışım kıvam aldığında yağladığınız Ekmeklerin üzerine eşit miktarlarda yayın ve en üst tabakaya istediğiniz malzemeyi yerleştirip ısınmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.


*Açıkcası bana göre sucuk çok güzel bir baharat kattı ekmeklerime.
Ekmekler okadar çıtır çıtır olduki yumuşamasın diye sıcak sıcak yedik :)
Tabiki iki kişiye 1 ekmek fazla geldi dilimler okadar doyurucuydu ki
Bence Kalabalık Misafir Kahvaltılarında Çok İdeal Bir Tarif
Yapanlara şimdiden Afiyet Olsun Umarım Yaparsınız ve Beni Hatırlarsınız. 
Yorumlarınızı ve Tavsiyeleriniz Bekliyorum..
Sevgilerle..



16 yorum:

  1. ellerinize sağlık, bende bunlara benzer ekmekler yapıyorum fırında.Tost ekmeklerini yumurta içine biraz süt katarak ıslatıyorum üzerine de kaşar sucuk yeşil ve kırmızı biber ve baharatlar haftasonu kahvaltıları için enfes oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde Elerinize Sağlık Bende Deniyeceğim Tarifini Mutlaka sevgilerle

      Sil
  2. ellerinize sağlık, ben de çok severim bu tarz haftasonu kahvaltılarını, bayat ekmek de her zaman bulunuyor, en kısa zamanda denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Tarifin güzelliğinden ziyade israfa karşı olması kalbimi çaldı:)Emeğine sağlık canım çok leziz gözüküyorlar <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkürederim Bencede ince Ayrıntı Güzeloluyor ve insanın içini daha bir doyuruyor :)

      Sil
  4. Güzel ve Akıcı yazınız için teşekkür ederim, blogumu izlemeye alırsanız sevinirim... http://hastaliktakip.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim sizde hoşgeldiniz bloguma takipteyim sizide sevgilerle :)

      Sil
  5. Ben de çok severim. Kıtır kıtır oluyor. Sucuk yemediğimden, domateslisini hazırlıyorum çok pratik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun evet o kıtırlığı zaten yokmu ahh ahha :))))

      Sil
  6. Hafta sonlarının vazgeçilmezi benim için gerçekten hem pratik hemde lezzetli ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürederim sizlerede afiyet olsunnn :)

      Sil
  7. Merhabalar,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum, bloğunuzu takipteyim^^
    Siz de bloğumu takip ederseniz memnun olurum.

    vintagenmakeup.blogspot.com

    Sevgiler,
    EK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldinizz bloguma bende sizdeyim artık çok teşekkürler :)

      Sil
  8. Pazar kahvaltılarımızın vazgeçilmezi

    YanıtlaSil